Monday 30 April 2012

Misteri ~ Ani angkat jemuran!!!...

Selamat tengahari teman2 momok semua. Disini ingin saya berkongsi satu cerita yg berlaku kira2 dua tahun lalu. Cerita ni tak lah berapa seram sangat tp kalo di ingatkan semula, sehingga sekarang ia menjadi tanda tanye? *pause..tengok light bulb yg blinking kat sebelah kiri kepala* (sambung ceriter). Ceriternye begini...

Seperti yg selalu saya buat tiap2 pagi selepas hubby pergi keje, saya akan bangun dan mula berkemas. Kemas tempat tido, kumpulkan baju2 kotor utk dicuci, sbb dah menjadi habit tk suker cuci baju lambat2 esp bila cuaca cerah dan panas (baju garing..best!!). Sambil menantikan baju dicuci oleh mesin pencuci baju, saya pun vacuum rumah. Ketika berdiri di perantaraan bilek dan dapor saya ternampak seluar 'jeans' hubby berlonggok di atas katil (jeans bersih). Hmmmmmm...dengan perasaan pelik saya masuk ke dlm bilek dan periksa. Memang pelik, sebab cara longgokkan seluar tu pun seperti longgokkan yg baru ditanggalkan (tak hapi bukak terus campak atas katil) dan bukan longgokkan berlipat. Dan hanger masih tergantung di bahagian tingkap.

Saya terus talipon hubby dan bertanyakan pada beliau walaupun saya tau hubby won't do that coz dia tahu what i will do bila dia buat mcm tu. Dah menjadi habit saya juga tidak suka melihat apa2 benda di letakkan di atas katil selepas saya mengemasnye, lebih2 lagi kain baju yg tidak dipakai (tak pakai terus hanger la..!!) So, mustahil seluar tu bole berlonggok di atas katil selepas saya mengemas tempat tido. !

Until now kalo saya ingat2kan semula...memang pelik!!!

No comments:

Post a Comment