Thursday 24 May 2012

Long Drive Kota Tinggi...

gambar di ambil dari google...

Dulu Kota Tinggi sebelom 2003 was ok.. Saya masih ingat tentang, ketika saya book chalet bungalow kat sana. So drive my 1962 MG Convertible fm 2nd Link. Interesting journey Jln highway via Kulai. Tak singgah bandar Kota Tinggi terus naik gi Kota Tinggi waterfall. Dlm perjalanan naik betapa punya berat di rasakan untuk sampai kat entrance gate waterfall. Walaupun pakai gear rendah. Bila sampai lepas gate di kawasan resort kereta rasa sungguh ringan. Saya pun hairan. Chk in pukul 2pm.. Mandi kat waterfall lepas to lapar kebulur naik kereta drive fm waterfall to bandar Kota Tinggi. Kereta rasa mendak walaupun turun bukit tapi selepas junction yg ada tepekong cina kereta rasa ringan hingga sampai bandar Kota Tinggi.

Selepas Maghrib sebelom masuk waktu Isyak, kami decided to drive back dalam gelap cuma dengan hanya lampu kereta antic lama ni je. Same thing dari bawah Bukit selepas tepekong booth kete mendak tapi cuma ada satu extra.. Bunyi Che kak bebual dua ekor terbang atas kaun puteh mengekori kereta saya. Mula saya panic sensorang rasa mcm nak terkucil & terbuang air besau pun ada bulu meremang semua rambut naik..tapi cekalkan hati baca apa yg patut drive mcm biasa buat dunno saja hingga sampai gate kat resort trus drive sampai kat Bungalow saya. Yg hairan bila sampai pintu gate mereka semua hilang. Masuk bungalow menggigil sekejap cepat2 ambil air wuduk terus solat Isyak & Sunat minta perlindungan. Alhamdulillah tiada gangguan sehingga pagi hari.

Saya ada bebual dgn sorang abang kat sana.. Dia kata mmg kawasan Kota Tinggi ni keras tpt nye kdang2 bole terjumpa mawas. Tapi dia ckap kawasan waterfall sudah di pagar.

Tu lah pengalaman saya semasa di Kota Tinggi..

Sumbangan bro Hardy Jay

No comments:

Post a Comment